Primeur in 4e speelronde bedrijvencompetitie

Wedstrijdverslag bedrijven-competitie 4e speelronde

Donderdagavond 1 oktober werd de 4e ronde van de bedrijven-competitie gespeeld. Helaas door de aangescherpte Coronaregels moesten de wedstrijden zonder publiek worden gespeeld. Ook de bar moest vanwege de aangescherpte regels dicht blijven, maar gelukkig waren er vindingrijke teams die daar slim op in wisten te spelen en werd het toch nog een geslaagde avond voor iedereen. Er stonden 5 wedstrijden op het programma, omdat in poule C de wedstrijd tussen De Goudreinet & De Koopman 2 tegen MostWantIt is uitgesteld. Deze wedstrijd wordt op de inhaalavond 15 oktober ingehaald.

In Poule C stond de andere wedstrijd tussen Vakgarage van Middelkoop en Autobedrijf Jacco de Gooijer ook op het programma. Anne kwam dit seizoen voor het eerst in actie voor Autobedrijf Jacco de Gooijer en moest het opnemen tegen Adrie van Dorp. Maar helaas was Adrie in twee games met 21-7 en 21-9 te sterk voor Anne. Daarna kwamen Florian Scholten voor Vakgarage van Middelkoop tegen Sjan Landwaart van Autobedrijf Jacco de Gooijer in actie. Sjan had drie games nodig om Florian van zich af te schudden. Met de gamestanden 21-18, 20-22 en 15-21 ging het winstpunt naar Sjan. De derde wedstrijd ging tussen Florian en Anne. Anne bood knap weerstand, want Florian wist nipt in twee games te winnen met twee keer een stand van 21-19. Goed gedaan Anne! De vierde en teven laatste wedstrijd in deze partij tussen Adrie en Sjan ging met de gamestanden 13-21 en 17-21 naar Sjan. Kortom de punten werden gedeeld en daardoor kwam de eindstand op 2-2.

Autobedrijf Jacco de Gooijer blijft op ranglijst bovenaan staan met 7 punten uit 3 wedstrijden.

In Poule B startte om 20:00 uur op tafel 3 De Goudreinet & De Koopman 1 tegen Petit restaurant De Buffel. De Goudreinet & De Koopman 1 werd vertegenwoordigt door Joop Spijker en Eveline Roseboom en voor Petit Restaurant De Buffel traden Jelle van der Coelen en Marcel van Manen aan. De eerste wedstrijd tussen Joop en Jelle ging gelijk op. Jelle won de eerste game met 12-21 en Joop won de tweede game met 21-14. De derde game zou beslissend zijn en Joop trok met 21-17 aan het langste eind en haalde het eerste punt binnen. De tweede wedstrijd tussen Eveline en Marcel had ook een derde game nodig. Eveline versloeg Marcel in de derde game met 10 punten verschil. Gamestanden 21-14, 18-21 en 21-11. Kortom het tweede punt was ook binnen. Daarna kwamen Eveline en Jelle tegenover elkaar te staan. Deze wedstrijd werd in twee games met 19-21 en 17-21 gewonnen door Jelle. In de laatste wedstrijd had Joop twee games nodig om Marcel puntloos te laten. Gamestanden 21-12 en 21-13. Eindstand 3-1 in het voordeel van De Goudreinet & De Koopman 1.

De andere wedstrijd werd om 20:45 uur op tafel 8 gespeeld tussen Scheerder en Bakker Bart. Jan van der Staaij begon de eerste wedstrijd tegen Henk van Tent. In drie games met de standen 15-21, 21-12 en 21-11 ging de winst naar Jan toe. In de tweede wedstrijd nam Bert Blankensteijn het op tegen Bart van Manen. Bert ging in twee games 21-13 en 21-16 met het tweede punt er vandoor. De derde wedstrijd had ook een derde game nodig om te zien wie de winst zou pakken. Maar “Good Old” Bert liet niet door Henk het kaas van z’n brood eten en won met de gamestanden 21-11, 16-21 en 21-7. De vierde tevens laatste wedstrijd tussen Jan en Bart werd door Jan in twee games beslist met de standen 23-21 en 21-16. Kortom eindstand 4-0 in het voordeel van Scheerder.

Koploper in poule B blijft De Goudreinet & De Koopman 1 met 10 punten uit 3 wedstrijden.

Om 20:00 uur begon in poule A de wedstrijd op tafel 5 tussen Sjon Willemsen en Jan van Manen van Van Dam Sierbestratingen tegen Lars van de Lagemaat en Maickel Kosterman van het team De Koopman. De eerste wedstrijd tussen Sjon en Lars werd in drie games met de standen 18-21, 21-16 en 21-15 beslist in het voordeel van Sjon. De tweede wedstrijd tussen Jan en Maickel werd gewonnen door Jan in twee games 21-15 en 21-13. Jan mocht blijven staan om de derde wedstrijd tegen Lars te spelen. Ook deze wedstrijd wist Jan in twee games te winnen met de standen 21-18 en 21-9. In de laatste wedstrijd ging het vierde punt ook naar Van Dam Sierbestratingen, doordat Sjon in twee games met 21-15 en 21-17 van Maickel won. Einduitslag 4-0 voor Van Dam Sierbestratingen.

De andere wedstrijd begon om 20:45 uur op tafel 10 en ging tussen Sassenus Packaging en PinQ. Diederik Blok begon tegen Jacco de Gooijer en het zat Jacco niet mee. De eerste game was voor Diederik met 21-12 en de tweede game ging nipt naar Jacco met 19-21. Jacco had een paar keer flinke pech in de derde game, hetgeen ook een beetje ging tegenwerken. Diederik won de derde game uiteindelijk met 21-13 waardoor het 1e punt naar Sassenus Packaging ging. De tweede wedstrijd tussen Jean Paul Haenen en Jorai Hessing van PinQ werd in twee games 6-21 en 15-21 beslist in het voordeel van Jorai. Daarna stonden Jean Paul en Jacco tegenover elkaar. Maar helaas voor Jacco ging dit punt naar Jean Paul. De vierde tevens laatste wedstrijd ging tussen Diederik en Jorai. Jorai won in twee games van Diederik met 20-22 en 9-22. Uitslag een gelijkspel 2-2.

Ondanks verliespunten blijft PinQ in poule A bovenaan staan met 14 punten uit 4 wedstrijden.

Bar gesloten? Vindingrijke teams die daar slim op in wisten te spelen!

Ook kon je Sjan af en toe nog tussen de fles en het glas door zien spelen.

De tactische bespreking ontbrak ook niet bij Van Dam Sierbestrating.

Met geheime technische schema’s op Jan’s mobiel pak je de winst!

Foto-impressie van deze avond:

PRIMEUR in de bedrijven-competitie!

Nieuwe variant: DIAGONAAL tafeltennissen!

(uitvinders Adrie van Dorp en Sjan Landwaart)

Tot volgende week allemaal.