Promotie degradatiewedstrijd bedrijvencompetitie is gespeeld.

Donderdagavond is voor de start van de bedrijvencompetitie de promotie degradatiewedstrijd gespeeld. De nummer laatst uit poule B Autobedrijf Jacco de Gooijer moest het opnemen tegen de kampioen van poule C Hoenderdaal Fasteners.

Adriaan Hakkert van Autobedrijf Jacco de Gooijer beet het spits af tegen Andy Hof van Hoenderdaal Fasteners. De eerste game ging met 11-5 naar Adriaan. De tweede game ging met 6-11 naar Andy. De derde en vierde game gingen met 11-9 en 11-5 naar Adriaan en pakte Adriaan uiteindelijk de winst. Daarna was het de beurt aan Ton Snijders van Autobedrijf Jacco de Gooijer om het tegen Bert-Jan Geerdes van Hoenderdaal Fasteners op te nemen. De eerste twee games ging vrij eenvoudig beiden met 3-11 naar Bert-Jan. In de derde game ging het Ton wat beter af maar verloor ook deze game met 7-11. Tussenstand 1-1. Na deze twee partijen was de dubbelpartij aan de beurt. De eerste twee games gingen behoorlijk gelijk op. De eerste game werd met 4-11 door Andy en Bert-Jan gewonnen, terwijl de tweede game met 11-6 naar Adriaan en Ton ging. In de derde game kwamen Adriaan en Ton op een 4-10 voorsprong, maar wisten uiteindelijk niet het ene punt te bemachtigen die nog nodig was. Hierdoor trokken Andy en Bert-Jan uiteindelijk aan het langste eind in deze game en wonnen met 12-14!!! De vierde game ging met 11-4 naar Adriaan en Ton. Er was dus een vijfde game nodig om de winnaar van de dubbel aan te kunnen wijzen. Deze vijfde game ging met 8-11 naar Andy en Bert-Jan, waardoor de tussenstand op 1-2 kwam. In de vierde partij moest Ton het tegen Andy opnemen en kom in de eerste twee games Andy niet bijhouden en verloor deze games met 1-11 en 3-11. In de derde game herpakte Ton zich en wist het Andy knap lastig te maken om de winst te pakken. Maar uiteindelijk ging ook de derde game met 10-12 naar Andy. Hierdoor kwam de tussenstand op 1-3. Voor de statistieken is ook de vijfde partij nog gespeeld en deze partij werd in drie games met 12-10, 12-10 en 11-6 door Adriaan van Bert-Jan gewonnen.

Einduitslag Autobedrijf Jacco de Gooijer – Hoenderdaal Fasteners 2-3.

Autobedrijf Jacco de Gooijer degradeert naar poule C

Hoenderdaal Fasteners promoveert naar poule B.

Wij wensen alle teams veel succes in de aankomende competitie,

die donderdagavond 12 september van start gaat.