Tafeltennisderby tussen GVVV en DOVO een succes

Afgelopen donderdag werd de tafeltennisderby tussen de twee grootste voetbalverenigingen van Veenendaal,  GVVV en DOVO Gespeeld. Wat begon als een leuk idee van Ronald van Roon is uitgegroeid tot een waar evenement. Een aantal maanden geleden spraken Ronald en Rein Kreeft nog even met elkaar na een vergadering van de jubileumcommissie, toen Ronald, zelf een ‘rooie”, aan Rein, een begenadigd “blauwe”, of het een idee zou zijn om de twee voetbalclubs te benaderen voor een tafeltennisderby. Rein is gaan praten bij GVVV en Ronald bij DOVO en beide clubs waren onmiddellijk enthousiast. Ook Sportservice is erbij betrokken en met deze vier partijen is een fantastische avond opgetuigd.

Al een aantal weken van te voren is begonnen met teasers op Social media. Spelers met blauwe en rode badjas, refererend aan de reclame uit de jaren 80 waarin Ruud Gullit in badjas aan tafel zat met rivaal Rudi Völler, blauwe en rode balletjes, het werd steeds meer duidelijk waar dit naartoe ging. Alle partijen mochten mensen uitnodigen omdat, wegens de beperkte accommodatie, er geen vrije toegang was.  In totaal waren er tegen de 200 mensen aanwezig. Van de Korfbalvereniging werd een tribune geleend om zoveel mogelijk mensen een zitplaats te kunnen bieden.

Voor de start van de derby was er een door Dick Maas Catering uitstekend verzorgd buffet voor de spelers en hun staf, de besturen en de vrijwilligers. Buiten waren tenten en tafels met banken neergezet waar gegeten kon worden. Deze waren gesponsord door Partyverhuur van Roekel, waar SKF lid Coen van Roekel de eigenaar van is.

Na de inloop van alle genodigden kwamen de spelers onder leiding van coaches Pieter van den Berg en Floris Zur Muhlen voor DOVO en Brenda Vonk en Melanie Bierdrager voor GVVV op. Er werd gedurende de avond fel gestreden waarbij enkele spelers verrassend veel talent bleken te hebben voor tafeltennis. Na een pauze gaven Pieter en Floris een demonstratie en daarna werden een aantal stafleden en de voorzitters van beide voetbalclubs uitgedaagd om een balletje te slaan. Uiteindelijk begon de Golden match waarbij DOVO met voorsprong begon vanuit de voorrondes. Alle spelers speelden 4 punten tegen de tegenstander van hun eigen niveau. Bij de 31 was het spel afgelopen en kwam DOVO met 31-21 uit de bus als winnaar van de derby. Toch was dat bijzaak, het belangrijkste was de sfeer, hoe de spelers onderling met elkaar omgingen en zichtbaar plezier hadden in het spel en hoe gezellig de bezoekers het hadden.

Wij, tafeltennisvereniging SKF, zijn bijzonder trots dat we dit evenement mochten organiseren. Dit kon niet zonder de hulp van alle vrijwilligers achter de bar, degene die hielpen bij het opzetten van de zaal, de sponsors, de technische managers van DOVO en GVVV, de EHBO-ers, de beveiligers, de mensen die zorgden voor foto’s, social media en de filmpjes en de mensen van de jubileumcommissie. Wij willen hen van harte bedanken voor hun inzet!